סוף עידן הפופ-אפים ומעברונים

גם הפעם גוגל משנה את החוקים, והמטרה היא הנגשת תוכן בקלות למשתמש. גוגל אומרת: "המטרה שלנו היא לעזור למשתמשים למצוא בקלות את התשובה המושלמת לשאלה שלהם, בלי קשר למכשיר דרכו הם גולשים היום אנחנו מכריזים על 2 שינוייים שיכנסו לחיפוש בנייד, מציאת תוכן מעולם לא הייתה פשוטה יותר" אתם לא היחידים שנמאס להם מהפופאפים שקופצים על המסך ומכסים את הכל, שנתקלים פתאום בעמוד מעבר מציק בדרך למה שחיפשתם, אז בשורות משמחות גם לגוגל נמאס, ומעכשיו אתרים שיציגו פופאפים ומעברונים "יענשו".


פישוט התוצאות בנייד

לפני שנתיים גוגל הוציאה את התג "מותאם לנייד" על מנת לעזור לכל אותם המשתמשים למצוא תוכן קריא מבלי לסובב את המכשיר או לעשות זום להגדלה או הקטנה, כלומר ליצור אתר רספונסיבי . מאז לאחר בדיקה שביצעה גוגל נמצא כי 85% מכלל האתרים עומדים בקריטריונים ותג המותאם לנייד מוצג עבורם. גוגל ממשיכה ואומרת: "כדי לשמור את תוצאות החיפוש מסודרות, אנו נסיר את התג אבל הדרישות לאתר רספונסיבי לא יעלמו אנחנו נמשיך להציג דוח לשימוש בנייד לכל המפתחים ב"כלי מנהלי האתרים" על מנת להעריך את ההשפעה של הנייד".

לעזור למשתמשים למצוא את התוכן שאותו חיפשו

גוגל ממשיכה ומוסיפה לטעון שלמרות שחלק גדול מהאתרים מותאמים לנייד והתוכן כן קריא למשתמש מבלי צורך לבצע זום, נמצא לאחרונה יותר מידי דוגמאות של דפים שמציגים מודעות ביניים שמפריעים למשתמשים בקריאת התוכן הרלוונטי להם, התוכן מוסתר חזותית על ידי אותם המודעות. אותם המודעות / הפופאפים יכולים לתסכל משתמש ובעצם מונעים ממנו לגשת לתוכן שאותו ציפו לקבל בקלות. ולכן, גוגל מודיעה שהחל מה- 10 לינואר 2017 אתרים אשר ימנעו חויית משתמש תקינה ויסתירו את התוכן על ידי פופאפ או מעברון, עלולים לא לקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש.

הנה מספר דוגמאות לטכניקות שמונעות מתוכן להיות נגיש למשתמש:

גוגל תעניש אתרים עם פופאפים src= תמונת מקור: גוגל

לעומת זאת, הנה כמה דוגמאות לטכניקות שנעשה בהם שימוש הגיוני ואחראי ולא יושפעו מה"חוק" החדש:

  • פופאפים או מעברונים שמטרתן לקבל אימות עבור גיל המשתמש להצגת תוכן חוקי.
  • פופאפים המאפשרים התחברות או הרשמה ומציגים פרטים אישיים כגון דואר אלקטרוני.
  • באנרים התופסים שטח הגיוני על המסך ומאפשרים לסגור אותן בכל רגע אפשרי.
איזה פופאפים מותר להציג תמונת מקור: גוגל

במאמר שפירסמה גוגל ב Webmaster Central Blog הודיעה כי דירוג הדף מושפע ממאות קריטריונים, והמטרה בסופו של דבר היא הנגשת התוכן למשתמש.