כיצד לעצב ולסדר את האתר בצורה נכונה

עיצוב וסדר חשובים לכולם

אתר שאינו נגיש וידידותי לגולש יכול לאבד לקוחות פוטנציאלים במהירות. קיימים הרבה סוגים של אתרים החל מאתר תדמית וכלה בפורטלים וחנויות וירטואליות. אתר יכול להיות מבלבל כמו מבוך או קריא כמו מפה. הדרך של הגולש להתמצאות באתר היא התפריט. עקב המגוון הרב של סוגי האתרים קיימת טעות נפוצה של ריבוי קישורים בתפריט.
בנייה נכונה של תפריט היא מתן דגש לדפים החשובים כגון: אודות, קטלוג, צור קשר וכו'. ברגע שהתפריט אינו נוח הגולש יאבד עצמו באתר יתייאש ויעזוב.


חשוב שהתפריט יתאים לשפת האתר למשל תפריט בעברית יהיה מימין לשמאל, עיצוב התפריט צריך להכיל רווחים בין הקישורים ולהיות נקי וקריא. כאשר בונים אתר, יש לתכנן נכונה את התפריטים. לרוב נגיע למצב בו יש באתר תפריט עליון ותפריט צדדי. בתפריט העליון מומלץ להכיל קישורים לדפים המרכזיים באתר ( דף הבית, אודות, גלריה ,קטלוג וכו' ),
ואילו התפריט הצדדי יכיל רשימה של שירותים ומוצרים שהעסק מספק.


במידה ופרסמת מוצר חדש או שיווקת שירות חדש חשוב מאוד שתהיה האופציה לקריאת פרטים נוספים אודותיו ושהקישור יהיה זמין לגולש מעמוד הפרסומת. בנוסף מומלץ להציג את המוצר באופן בולט ונגיש לגולש מבלי שיצטרך לחפשו. תבנית העיצוב חשובה מאוד וכדי למנוע בלבול של הגולש חשוב להקפיד על שימוש נכון בתבנית, כלומר סגנון כותרות זהה בכל העמודים, טקסט זהה בצבע וגודל. תבנית עיצוב האתר צריכה לשקף את האופי העסק. יש ליצור סקלת צבעים אשר לדעתך ישקפו את האתר בצורה הטובה ביותר ולהשתמש אך ורק בצבעים אלו על מנת לא לגרום לבלבול אלא ליצור אחידות בכל דפי האתר.
שימוש נכון בתבנית עיצוב נעשה באמצעות גיליונות CSS דבר שחשוב לעיצוב וניווט יעילים ונוחים.


כל המהות העומדת מאחורי גיליונות CSS היא הפרדה בין קוד הבנייה של האתר לבין המראה שלו בפועל. זהו יתרון גדול, שכן אם ברצונך לשנות את הצבעים הדומיננטיים באתר, לא תצטרך לעבור שורה שורה של קוד HTML ולשנות אותו. תוכל להיכנס לגיליון ה-CSS ולשנות בהגדרה אחת את הצבעים בכל האתר.
הוספת תמונות גם היא חשובה לעיצוב ועימוד האתר ולמשיכת הלקוח. תמונות יגרמו לגולש להתרשם מהאתר להמשיך לשהות בו ולגלוש בשאר דפי האתר. עם זאת התמונות חייבות להיות רלוונטיות לאופי העסק והאתר ולהעביר את המסר המבוקש.


לסיכום, עיצוב וסידור האתר בצורה נכונה חשובים הן לבעל האתר והן לגולש המסומן כלקוח פוטנציאלי. אם האתר אינו ידידותי לגולש הוא לא ימשיך לגלוש בשאר דפי האתר ותוך שניות מעטות הוא יסמן את העסק שלך כלא רלוונטי עבורו.