התחרות משתנה - גוגל מורידה את מודעות הצד

גוגל יצאה בהודעה רשמית שכל מודעות הצד הממומנות במחשב השולחני (Desktop) ירדו. מודעות הצד לא יוצגו יותר, וכן זה שינוי די קיצוני אבל גוגל טוענת שהם בדקו את הפריסה החדשה של הדף במשך זמן רב לפני שהוציאו את ההחלטה. עבור מקדמי האתרים ובעלי העסקים התחרות נהיית קשה אף יותר וכל מי שהסתמך על מודעות הקידום הממומן יצטרך להשקיע יותר כסף או להיכנס לתחרות הארוגנית. בדפדפנים בעברית המודעות מופיעות בצד שמאל, באנגלית בצידו הימני.



והשאלה היא למה גוגל הגיעה להחלטה כזו?

המטרה הייתה הזדהות עם התצוגה במכשירים הניידים, מכוון ואיך הרבה מקום במסך הנייד, מודעות הפרסום לא הוצגו בו, ולכן הם הורדו גם בתצוגת הדסקטופ. אחרי הכל 50% מהחיפושים מתבצעים דרך הנייד. מדובר בכלי מאוד חשוב ומשמעותי שלא ניתן להתעלם ממנו, אלא להשתוות אליו.

המודעות בצד יורדות שזה שינוי די דרסטי, אבל אנחנו מכירים כבר את גוגל ונכון שמודעות הצד היו רווח כלכלי עבור גוגל, אך ברור לכולנו שהיא יודעת איך לדאוג לעצמה כלכלית, השינוי למרות היותו קיצוני עבור מקדמי האתרים ובעלי העסקים, עבור גוגל הוא לא משפיע כמעט כלל. אם זאת גוגל באה קצת לקראתנו, מכוון ומודעות הצד תפסו שטח פרסום נכבד בדף התוצאות, החליטה גוגל להוסיף עוד מודעה אחת למעלה ומודעה אחת למטה, כלומר במקום 3 מודעות ראשונות יוצגו 4 מודעות.

חשוב לדעת שלמרות הכל תהיה אפשרות למודעות צד, למען האמת היא קיימת כבר די הרבה זמן, אך מדובר בשירות שלא פעיל אצלנו בארץ. מודעות של מכירת מוצרים (Product listing ads) עדיין יוצגו למעלה ולפעמים בצד.


לסיכום, גוגל שמה לעצמה מטרה להעניק במה לאתרים המקודמים אורגנית מתוך מחשבה שעמל ועבודה קשה צריכים לזכות ביותר חשיפה מאשר קידום ממומן שהכוח שלו נובע מכסף בלבד. אל דאגה כבר למדנו להכיר את גוגל ותהיו בטוחים שזה לא השינוי האחרון שאנחנו מצפים לו.

Google sidebar ads gone